Jezus verwachten!

Uitgangspunt voor onze site is de Bijbeltekst die zegt dat we

(…) van de afgoden tot God bekeerd zijn om de levende en waarachtige God te dienen en Zijn Zoon uit de hemelen te verwachten, Die Hij uit de doden heeft opgewekt, Jezus, Die ons redt van de komende toorn” (1 Thessalonicenzen 1:9-10)

In eerste instantie was de site bedoeld voor de twee thema’s ‘afgodendienst’ en ‘het dienen van de ware God’. Op deze fronten blijkt er veel onwetendheid en misleiding te zijn op christelijk erf.

Er is nog een derde thema in deze tekst: de toekomst van de Heer Jezus Christus. Uit contacten blijkt dat er ook heel wat misleiding gaande is in onze tijd dat hierop betrekking heeft. Vandaar dat we dit als nieuw thema op de site toevoegen: Jezus verwachten!

Paulus roept de gelovigen op om de Zoon van God, Jezus, uit de hemel te verwachten. Die komende toorn is Gods oordeel over de mensen die zich van Hem hebben afgekeerd. Lees maar in het boek Openbaringen wat voor vreselijke tijd dat zal zijn. Maar degenen die gered zijn door het werk van de Heer Jezus Christus aan het kruis van Golgotha en kinderen van God zijn geworden, worden daarvoor gespaard. De Heer Jezus komt om ons te halen! Dat is een fantastisch vooruitzicht: we zullen Hem zien, Die Zich voor ons heeft overgegeven!

We behandelen hier niet de hele bijbelse profetie, daarvoor verwijzen we graag naar andere sites, zoals hier. Wel willen we af en toe vanuit de Bijbel onderwerpen belichten waaraan we kunnen zien dat we werkelijk in de laatste dagen leven en de Heer Jezus gauw zal komen. 


Schema: het uitgangspunt

Belangrijk: Deze pagina is van eind 2016 en is gebaseerd op de opvatting dat de opname van de gemeente van de Heer Jezus Christus plaats zal vinden voordat de laatste jaarweek (Daniel 9:27) begint. Wat er dan gebeurt kunnen we lezen in Openbaring 4 en verder. De argumentatie hiervoor vond ik al lang niet overtuigend, dus ben ik verder in de Bijbel op zoek gegaan.
Vanaf medio 2023 beginnen bij mij wat dingen zo duidelijk te worden dat ik ze kan gaan delen. Het gaat voorlopig over de volgende artikelen:
– als eerste “Worstelen met de Openbaring” van oktober 2023;
– dan als tweede “Symboliek in Openbaring 6” van november 2023;
– daarna het artikel “Terugkijken om vooruit te kunnen zien” van 21 november 2023.

Let wel: voor de gelovige die de opname van de Gemeente verwacht, maakt het geen verschil of je de ene of de andere visie hebt. Het mag dus nooit een punt van scheiding tussen gelovigen zijn.

Dat de gemeente van Jezus Christus voor Openbaring 6 (of zelfs voor Openbaring 4 en 5) wordt opgenomen geloven veel christenen; zo dacht ik er ook over. Maar wat mij betreft is die opvatting niet meer houdbaar. Zie daarvoor de hierboven genoemde blogs.
Nu – anno 2023 – denk ik dat we al veel verder zijn en dat we leven in de tijd van de vierde ruiter. Mijn voornemen is om bezig te blijven met het boek Openbaring en daarvan dan ook regelmatig iets op de site te zetten (tag Openbaring).

Volgens de Bijbel zijn er geen dingen die perse nog moeten gebeuren voordat de gemeente kan worden opgenomen. Maar we kunnen in de wereld om ons heen ontwikkelingen zien, die horen bij de vierde ruiter.


Wat komt er na de corona crisis?

Wat kunnen we na Covid-19 verwachten? Als het aan de belangrijkste mensen van deze wereld ligt, moeten we nu alles veranderen. Economisch, ecologisch, financieel, sociaal; noem het maar. Dit is het moment dat we moeten gebruiken om alles op de schop te nemen. Want zoals het in de wereld nu gaat, kan echt niet; het is een doodlopende weg. ‘Gewoon’ de reset knop indrukken en opnieuw beginnen.

Een ‘promotie’filmpje van het WEF

“Het World Economic Forum (WEF) is een internationale organisatie voor publiek-private samenwerking. Het forum betrekt de belangrijkste politieke, zakelijke, culturele en andere leiders van de samenleving bij het vormgeven van mondiale, regionale en industriële agenda’s. Wij zijn van mening dat vooruitgang plaatsvindt door mensen uit alle lagen van de bevolking samen te brengen die de drive en de invloed hebben om positieve veranderingen door te voeren. Wereldwijde belanghebbenden moeten dringend samenwerken om de directe gevolgen van de COVID-19-crisis gelijktijdig te beheersen. Om de toestand van de wereld te verbeteren, start het World Economic Forum The Great Reset”.

We zullen tzt en DV hier wat aandacht aan schenken omdat deze dingen voor zover ik kan zien alles te maken hebben met de komende wereldregering van de antichrist.

Even een kleine blik op wat WEF de belangrijkste punten noemt.

Interessant om te zien wat men de vier belangrijkste thema’s noemt.
Burgerparticipatie; hoe krijgen we zo veel mogelijk neuzen dezelfde kant op. Openbaring 13:16 zegt “allen”.
COVID-19: de trigger voor wereldwijde veranderingen. Besmettelijke ziekten hoort bij de weeën die voorafgaan aan de komst van de Heer (Mattheus 24:7)
Systemisch racisme‘. Dat heb ik MP Rutte onlangs ook horen zeggen. Dat was vast niet ‘zomaar’ of per ongeluk. Rassenonlusten horen eveneens bij die weeën (Mattheus 24:7; volk=ethnos (G)=ras)
– ‘The Great Reset‘ – datgene wat de generaties voor ons opgebouwd hebben loopt kennelijk vast en we moeten opnieuw beginnen en alles anders (en dus ‘beter’) doen.


Er komt inderdaad een noodsituatie op de wereld af, maar het is niet de klimaatverandering.
Het is de komende toorn van Gods oordeel,
waar je alleen aan kunt ontkomen door berouw te tonen (je af te keren) van je zonden en te geloven in de Here Jezus Christus.


Wat we op deze bladzijden onder “Jezus verwachten!” schrijven over de toekomst en de duistere tijden die de wereld nog zal meemaken, voordat Christus zichtbaar zal zijn voor ieder, wordt alleen maar geschreven om te laten zien hoe dicht we genaderd zijn bij Zijn komst!

Als we tijd en gelegenheid krijgen zullen we hier verder invulling aan geven.